הקשר בין בודק שכר מוסמך לרואה חשבון

ביוני של שנת 2012 נכנס לתוקפו החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה (אשר חוקק עוד ב-2011). החוק נועד למעשה להגביר את האכיפה של הפרת זכויות העובדים במקום העבודה לא רק לתחום האכיפה הפלילית, אלא גם לאכיפה האזרחית. בדרך זו, הקבלנים המעסיקים את העובדים ישירות ומזמיני השירות מהקבלנים, המקבלים את השירות בפועל מאותם עובדים, אחראים יחד על זכויותיהם של עובדי הקבלן. כך נוצר הצורך לבדוק את תלושי השכר ולוודא שלא מופרות זכויות בסיסיות של שכר ותנאים, כלפי העובדים. זוהי בדיוק עבודתו של בודק שכר מוסמך ברישיון משרד העבודה.

מיהו בודק שכר מוסמך ואיך הוא קשור לרואה חשבון?

בודק שכר מוסמך הוא אדם שעבר הכשרה מיוחדת וקיבל תעודת הסמכה מטעם משרד העבודה. תפקידו של בודק השכר, הוא לבצע בדיקות תקופתיות בעבור מזמיני שירות מקבלנים בתחומים כמו שמירה, אבטחה, ניקיון, הסעדה וכח אדם. הבדיקות נועדו לבחון ולבקר את התנאים שבהם מועסקים העובדים ולוודא שלא חלה הפרה של זכויותיהם.

לא כל אחד יכול להיות בודק שכר. למעשה, רק אנשי מקצוע מסוימים יכולים להגיש בקשה: חשבי שכר, רואי חשבון, עורכי דין, יועצי מס, מבקרי פנים בדיני עבודה וכלכלנים או מפקחי עבודה. כמו כן, בעבר כל רואה חשבון היה יכול לתפקד גם כבודק שכר, מפאת מחסור בבודקי שכר מוסמכים. עם זאת, החל משנת 2019 נקבע כי מי שהוסמך לקבל תעודה שהוכרה לפי חוק, יכול לפעול כבודק שכר ולחוות דעתו על תלושי השכר.

מדוע כדאי למעסיקים להשתמש בשירותיו של בודק שכר?

מעבר לעובדה שבודק השכר מגן על מעסיקים ומוודא שהם לא יסתבכו עם החוק ועלולים לשלם קנסות כבדים או תשלומים במסגרת תביעות אזרחיות של עטבדים בבית הדין לעבודה, ישנם כמה יתרונות נוספים שמרוויחים המעסיקים עצמם כאשר הם מזמינים בודק שכר לחברתם:

  • אם בדיקות השכר התקופתיות נערכו על ידי בודק שכר מקצועי ומוסמך, המעסיק יכול ליהנות מהפחתה של עד 50% מסכומם של העיצומים הכספיים.
  • אם במהלך הבדיקה התקופתית בודק השכר הוא זה שגילה עיצומי כספים או התראות, המעסיק יכול ליהנות מהפחתה של עד 30%.
  • הבדיקות התקופתיות של בודק השכר יכולות לשמש הגנה למעסיק, במקרה שבו עובד הקבלן מגיש נגדו תלונה.

חשוב להבין ששירותיו של בודק השכר חיוניים לכל מעסיק, ובין השאר במקרים שקיימים סכסוכים בין הקבלן למזמין השירות. כמו כן, במקרה שבו התגלו ליקויים בבדיקות החברה, על המעסיק לקבל דו"ח מסודר מבודק השכר כדי להמשיך לעבוד בצורה תקינה או לחילופין לסיים את ההתקשרות עם חברת הקבלן.

Paycheck – המומחים לבדיקות שכר מציעים את שירותיהם לכל מי שצריך לבדוק את נתוני השכר של עובדיו. המומחים שלנו בעלי ניסיון רב בתחום, ובנוסף מוצע ליווי מקצועי לחברות וארגונים בשילוב הנחייה והדרכה כיצד לפעול נכון, על מנת שלא להפר את זכויות העובדים.

מאמרים נוספים

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

מי מוסמך לבצע בדיקת שכר?

שכר עבודה הוא חלק בלתי נפרד מפעילות העסק. המדינה דורשת מהמעסיקים לעמוד בתקני השכר כדי להבטיח שהעובדים יקבלו

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

זכויות עובדי קבלן

מרבית החברות המעסיקות עובדי קבלן לא מודעות למחויבות שלהן כלפי זכויות העובדים ועלולות להסתכן בקנסות ובעיצומים כספיים. הסיבה

רוצה לדבר עם בודק שכר מוסמך?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם