ארבעת ההפרות הנפוצות ביותר שמעסיקים מבצעים

חשיפה לקנסות בשל הפרות דיני עבודה, גדולה כיום יותר מאי פעם. פעמים רבות הפרות אלו נעשות מחוסר תשומת לב או חוסר ידע מצד המעסיק או מזמין השירות לדרישות החוק. כיום בקלות  לכל עובד קיימת  האפשרות להגיש תלונה דרך אתר משרד העבודה מה שמצריך את המעסיקים להקפיד ביתר שאת על יישום דיני העבודה וזכויות העובדים.

בשל ההפרות, בשנת 2012 חוקק החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, שמטרתו להגביר ולייעל את האכיפה ע"י הטלת עיצומים וקנסות למעסיק ולמזמין השירות בסכומים הנעים בין 2,520 ש"ח לבין 35,280 ₪ לכל הפרה הצורה היעילה ביותר להימנע מקנסות אלו היא באמצעות בדיקה תקופתית של תלושי השכר על ידי בודק שכר מוסמך.

בודק שכר מוסמך שמקיים בדיקות שכר תקופתיות לעסקים, סיפר לנו מהן ההפרות  השכיחות ביותר בתחום זכויות העובדים ודיני עבודה:

הפרות בתחום השעות הנוספות

על-פי סעיף 16 לחוק שעות עבודה ומנוחה, כאשר עובד עובר את מכסת השעות ביום עבודה מלא או בשבוע עבודה מלא, כל שעה נוספת  מוגדרת כשעות נוספות ומזכה את העובד בגמול עבור שעות אלו. דהיינו, חישוב שעות עבודה עבור העובד צריכה להתבצע ברמה יומית ושבועית והתשלום יתבצע על פי התעריף שנקבע בחוק.הפרות המעסיקים: חוסר בתשלום עבור שעות נוספות או תשלום שלא על פי החוק ואי רישום ודיווח נכון של השעות הנוספות.

הפרות בזכות לימי החופשה

על פי חוק חופשה שנתית, זכאי כל עובד  לחופשה שנתית שנקבעת בהתאם לוותק שאותו עובד צבר במקום עבודתו ובהתאם להיקף משרתו, במהלך החופשה זכאי העובד לתשלום דמי חופשה בגובה השכר שלו.

ההפרות המעסיקים הינן:  צבירה בחוסר של ימי החופשה השנתית או תשלום בחסר של ערך יום חופשה.

הפרות בזכות לדמי ההבראה

על פי החוק, עובדים זכאים לדמי הבראה לאחר שהשלימו שנת עבודה מלאה, בהתאם לוותק שצברו במקום העבודה ובהתאם להיקף משרתם אצל המעסיק. עובד הזכאי לדמי הבראה ולא קיבל אותם במהלך תקופת העסקתו יכול לתבוע פדיון דמי הבראה רטרואקטיבי, עובדי הקבלן בענפי האבטחה והניקיון או אף זכאים למספר ימי הבראה גדול יותר מעובדים שצו ההרחבה אינו חל עליהם ולתשלום מידי חודש ולא אחת לשנה.

ההפרות המעסיקים: תשלום נמוך של מספר ימי הבראה שלא בהתאם לוותק העובד או היקף משרתו או אי תשלום כלל.  הסיכון במקרה של הפרת החוק לתשלום דמי ההבראה במלואם ובמועד הוא קנס כספי.

הפרות בזכות הפנסיה

החל משנת 2008 יש חובה לבטח בביטוח פנסיוני כל עובד באמצעות הפרשות מצד המעסיק ומצד העובד בנוסף, המעסיק יהיה מחויב להפריש 6%  עבור פיצויי פיטורים של העובד. על פי החוק, על המעסיק להפקיד את הכספים הפנסיונים תוך שבעה ימי עסקים מיום תשלום המשכורת ו/או תוך 15 ימים מתום חודש העברת המשכורת.

ההפרות המעסיקים: אי הפרשות לפנסיה על כל רכיבי השכר, הפרשות באחוזים נמוכים ממה שנקבע בצו ההרחבה פנסיה חובה, אי פתיחת קופות פנסיה עבור העובדים או הפרשת פנסיה באיחור. הסיכון מהפרות בתחום הפנסיה הינם קנסות העלולים להגיע לסכומים גבוהים עבור כל הפרה. יש לציין כי זאת אחת ההפרות שגוררת את מרבית ההתראות והקנסות המוטלים ע"י יחידת האכיפה במשרד העבודה והרווחה.

כיצד להימנע מקנסות ועיצומים?

תחילה חשוב להכיר בכל הזכויות של כלל העובדים, ולהימנע מלהפר אותם. בנוסף מומלץ לקבל את שירותיו של בודק שכר מוסמך מכיוון שהבדיקות יעילות כאמצעי מניעה של הפרות וצמצומם במידה וקיימים. החוק מעודד חברות ועסקים להיעזר בשירותיו של בודק שכר מוסמך בכך שבמידה והמעסיק הסתמך על בדיקות תקופתיות שנערכו ע"י בודק שכר מוסמך וקיימת הפרה ניתן להפחית את סכומי העיצום הכספי בשיעור של 30%.

להזמנת בדיקת שכר על ידי רו"ח בודק שכר מוסמך מ Paycheck, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

מאמרים נוספים

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

מי מוסמך לבצע בדיקת שכר?

שכר עבודה הוא חלק בלתי נפרד מפעילות העסק. המדינה דורשת מהמעסיקים לעמוד בתקני השכר כדי להבטיח שהעובדים יקבלו

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

זכויות עובדי קבלן

מרבית החברות המעסיקות עובדי קבלן לא מודעות למחויבות שלהן כלפי זכויות העובדים ועלולות להסתכן בקנסות ובעיצומים כספיים. הסיבה

רוצה לדבר עם בודק שכר מוסמך?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם