איך מטפלים בעיצומים והתראות ממשרד הכלכלה

אחד מבין התפקידים הרבים של משרד העבודה הוא לקיים בירורים במקרים שבהם חלה הפרה של זכויות העובדים במקומות העבודה. האכיפה של משרד העבודה התגברה בעקבות החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה שנחקק עוד בשנת 2011. באפשרותו של משרד העבודה לנקוט בהליכי אכיפה אזרחיים ופליליים לא רק נגד הקבלנים המעסיקים את העובדים, אלא גם את מזמיני השירות מהקבלנים.

מהם עיצומים כספיים והתראות מנהליות?

לפני שנבין איך לטפל בעיצומים והתראות ממשרד העבודה, נבין במה מדובר. התראה מנהלית היא הודעה למעסיק על כוונה להטיל עליו עיצום כספי. בהתראה מצוין בדרך כלל כי על המעסיק להפסיק לפגוע בעובדיו, אחרת יוטל עליו קנס כספי. עיצום כספי הוא למעשה קנס ממשרד העבודה המוטל על המעסיק בגין הפרת זכויות העובדים. גובה העיצומים יכול להגיע לכ-17,000 שקלים למעסיק יחיד וכ-35,000 שקלים לחברה. מכול מקום, גובה תשלומי העיצומים הכספיים נחלקים ל-3 רמות עיקריות:

  1. הרמה הראשונה – הפרה של הוראות בחוקי עבודה המתבטאת בפעולות כמו אי ניהול פנקס חופשה או אי קביעת תקנון להטרדה מינית.
  2. הרמה השנייה – הפרות דוגמת אי מתן חופשה שנתית לעובד או הפרת תשלומי גמול.
  3. הרמה השלישית – הפרה מחמירה של תקנות דוגמת הלנת שכר, אי הפרשות לפנסיה או אי תשלום שכר מינימום.

רוצים לטפל בהתראות ועיצומים? פנו לבודק שכר

רק בודק שכר מוסמך משרד העבודה יכול להפחית את העיצום הכספי או לבטל אותו במקרה הצורך. תפקידו של בודק השכר הוא לבצע בדיקה תקופתית כדי לוודא שיש התאמה בין זכויות העובדים כפי שהן מיושמות בפועל לבין חוקי המדינה. במקרה שבו המעסיק קיבל התראה ועיצום כספי, יכול בודק השכר להפחית את גובה העיצום הכספי אם יוכל להוכיח שהמעסיק הפסיק את הפרת הזכויות. על פי רוב, שיעור ההפחתה במקרה זה עומד על 30%. כמו כן, רק לאחר דו"ח מפורט של בודק השכר המעיד על כך שהליקויים בגין העסקת עובדים הוסרו, יוכל המעסיק להמשיך ולעבוד כרגיל.

פונים לחברה מנוסה

קיבלתם עיצום כספי בגובה רב ואינכם יודעים מהו הצעד הבא שלכם? לחברת  – Paycheck מומחים לבדיקות שכר יש תשובות בשבילכם. החברה מעסיקה צוות של מקצוענים המתמחה בבדיקות שכר מקיפות, והוא יסייע לכם למצוא את המסמכים הנכונים וינפיק את הדוחות שיעזרו לכם להפחית את גובה העיצום הכספי. מעבר לכך, על מנת למנוע את הישנותו של המקרה, בחברה מקיימים הדרכות מקצועיות למעסיקים ומלמדים אותם לשמור על זכויות העובדים.

 

 

מאמרים נוספים

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

מי מוסמך לבצע בדיקת שכר?

שכר עבודה הוא חלק בלתי נפרד מפעילות העסק. המדינה דורשת מהמעסיקים לעמוד בתקני השכר כדי להבטיח שהעובדים יקבלו

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

זכויות עובדי קבלן

מרבית החברות המעסיקות עובדי קבלן לא מודעות למחויבות שלהן כלפי זכויות העובדים ועלולות להסתכן בקנסות ובעיצומים כספיים. הסיבה

רוצה לדבר עם בודק שכר מוסמך?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם