מי הוא בודק שכר מוסמך ברישיון משרד העבודה?

בודק שכר הוא מקצוע יחסית חדש בשוק העבודה, אך מדובר במקצוע חשוב ומשמעותי שכבר הצליח לפרוץ דרך. בדיקת השכר חשובה מצד אחד לשמירה על זכויותיהם ורווחתם של העובדים המועסקים בחברות כמו ניקיון, אבטחה או הסעדה  ומצד שני הגנה על על מזמיני השירות זה מחברות הקבלן . זאת משום שפגיעה בזכויותיהם של העובדים עלולה להוביל לתביעות אזרחיות ופליליות לא רק כנגד חברת הקבלנן, אלא גם כנגד הלקוח המזמין את השירותים.

בודק שכר מוסמך – במי מדובר?

כאשר אתם מזמינים בודק שכר כדי לבדוק באופן תקופתי את כל תנאי השכר של עובדי הקבלן שלכם, עליכם לוודא שמדובר בבודק שכר מוסמך ברישיון משרד העבודה, שעבר את כל ההכשרות הנדרשות. בעבר, משרד הכלכלה היה אחראי על נתינת הרישיון לבודק שכר, והיום מתן הרישיון נמצא באחריותו של משרד העבודה.

מהם התנאים לקבלת תעודת בודק שכר?

על מנת לקבל תעודה של בודק שכר, יש צורך לעמוד בכמה תנאים:

  1. מי שמבקש לקבל את תעודת בודק השכר צריך להיות בעל תואר אקדמי מתאים שהוכר על ידי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות מטעם הכנסת.
  2. על מבקש התעודה להיות בעל עבר נקי, ללא עבירות פליליות.
  3. על מבקש התעודה לעמוד בכל הדרישות וההכשרות שנועדו להכשיר אותו לעבודה כבודק שכר, הכוללות הכשרה מעשית, השתלמויות ובחינות.

מי מבין בעלי המקצוע זכאי לקבל את התעודה?

כאמור, לא כל אחד יכול להיות בודק שכר. רק אנשים שעובדים בתחום הכלכלה והשכר יכולים להגיש בקשה לקבלת ההסמכה ברישיון משרד העבודה. זכאים לקבל רישיון בודק שכר הם בעלי מקצועות מסוימים אשר עברו קורס הכשרה ייעודי לנושא ועברו בחינות הסמכה כמפורט בחוק. בין בעלי המקצוע אלה ניתן למצוא רואי החשבון, חשבי השכר שסיימו בהצלחה קורס חשבי שכר ויש בידם תעודה, עורכי דין, יועצי מס, כלכלנים, מבקר פנימי שעוסק בדיני עבודה ודיני שכר או אדם ששימש בעברו בתור מפקח עבודה.

קבלנים? מקבלי שירות? הגיע הזמן לעבור לעבוד עם בודק שכר

בין אם אתם קבלנים בתחומים כמו אבטחה,ניקיון,הסעדה וכ"א ובין אם אתם חברה המזמינה שירותים אלו מחברת קבלן, תהיה זאת הגנה טובה, על פי החוק להכברת האכיפה לדיני העבודה,  לבצע בדיקת שכר תקופתית ע"י בודק שכר מוסמך משרד העבודה, אשר רק הוא יכול לבצע את הבדיקות התקופתיות הדרושות ולוודא שאתם פועלים לפי החוק. בכך תמלאו את חובת תום הלב, ביחס לרצון אמיתי לדאוג כי עובדי הקבלן, המועסקים במפעלכם מקבלים את תנאי השכר להם הם זכאים מתוקף חוק וצווי הרחבה.

חברת Paycheck – מומחים לבדיקות שכר פועלת בפריסה ארצית ומספקת לכם מגוון רחב של שירותים איכותיים ומקצועיים: בדיקות שכר תקופתיות בקרת שכר, חוות דעת לביטול / הפחתת התראות וקנסות ל משרד העבודה, בדיקות שכר יזומות של המעסיק, ליווי וגיוס חשבי שכר. בנוסף מחלקת ניהול כספים מספקת שירותים שונים כגון: בניית תקציב, ניהול תזרים מזומנים לחברות, כתיבת נהלי עבודה, שיפור תהליכי עבודה ועוד. מדובר בחברה מנוסה ואיכותית הפועלת בשוק החל משנת 2015.

מאמרים נוספים

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

מי מוסמך לבצע בדיקת שכר?

שכר עבודה הוא חלק בלתי נפרד מפעילות העסק. המדינה דורשת מהמעסיקים לעמוד בתקני השכר כדי להבטיח שהעובדים יקבלו

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

זכויות עובדי קבלן

מרבית החברות המעסיקות עובדי קבלן לא מודעות למחויבות שלהן כלפי זכויות העובדים ועלולות להסתכן בקנסות ובעיצומים כספיים. הסיבה

רוצה לדבר עם בודק שכר מוסמך?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם