מה חשוב לדעת על החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה

כאשר אנו עובדים במקום עבודה מסוים, אנו רוצים לדעת שיש חוק שמגן עלינו וכי כל הזכויות הבסיסיות שלנו מתקיימות במלואן. בשנת 2011 נכנס לתוקפו החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה שנועד לוודא כי מעסיקים ומזמיני שירות מחברות קבלנים אינם פוגעים בזכויותיהם של העובדים. כך שגם כל מזמין שירות בתחומים דוגמת שמירה, אבטחה, ניקיון והסעדה צריכים לרענן את הנהלים כדי לפעול לפי התקנות.

5 נקודות חשובות שכדאי לשים לב אליהן כאשר מתייחסים אל החוק

אלה כמה דברים משמעותיים שכדאי לדעת על החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה:

  • מטרות החוק – החוק להגברת האכיפה נועד להשיג מספר מטרות: לתחם את תחומי האחריות של קבלנים ומזמיני שירות, לעודד רגולציה עצמית, להטיל את האחריות הפלילית גם על מזמיני השירות ולבנות מחויבות משותפת של ארגונים שונים למען רווחתם של העובדים.
  • אחד החידושים העיקריים בחוק הוא שנוספה לו אכיפה מנהלית לצד האכיפה הפלילית. האכיפה המנהלית מתבטאת בדרך כלל בהטלה של עיצומים כספיים על קבלנים ועל מזמיני שירותים דרך הקבלן שאינם מכבדים את החוק. אם האכיפה המנהלית אינה פועלת את פעולתה, מיישמים בסופו של דבר את האכיפה הפלילית.
  • סכומי העיצומים יכולים לנוע בין 2,520 שקלים לבין 35,280 שקלים בהתאם לסוג ההפרה שבוצעה (הפרות בענייני שמירה על חוקי העבודה, תשלומי פנסיה, הסכמים קיבוציים ועוד).
  • מזמיני שירות בתחומים כמו אבטחה, שמירה, הסעדה וניקיון עלולים לספוג באופן נרחב יותר את עוצמתו של החוק. זאת משום שהחוק מאפשר להטיל עיצום כספי על ידי מפקח של משרד העבודה, להגיש תביעה של העובד נגד מזמיני השירות או להגיש כתב אישום נגד הקבלן ומזמין העבודה – כאשר מדובר באותה העבירה.
  • החוק החל את דרכו החל מה-19 ביוני, שנת 2012.

ואיך בודק השכר נכנס לתמונה?

בעקבות חקיקת החוק להגברת האכיפה, קבלנים, חברות וארגונים מזמינים את שירותיו של בודק שכר מוסמך. תפקידו של בודק השכר הוא לערוך מבדקים תקופתיים במקומות שבהם מועסקים עובדים רבים ולבחון את התאמת תנאי העבודה לחוקים הקיימים. בודק שכר בעל הסמכה ורישיון משרד העבודה, מבצע פעולות שונות שנועדו לבדוק את החוק: תשאול עובדים, בדיקת תלושי שכר, בדיקת חוזים ועוד.

חברת Paycheck – מומחים לבדיקות שכר היא חברה המתמחה בבדיקת זכויותיהם של העובדים במקום העבודה. רבים בוחרים לעבוד איתה בזכות הניסיון העשיר שיש לה בבדיקת תלושי השכר והעבודה היסודית שמבצע הצוות שלה. כמו כן, החברה מספקת ליווי אישי והסברים ומעודדת את החברות לשמור על נהלי עבודה תקינים.

 

מאמרים נוספים

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

מי מוסמך לבצע בדיקת שכר?

שכר עבודה הוא חלק בלתי נפרד מפעילות העסק. המדינה דורשת מהמעסיקים לעמוד בתקני השכר כדי להבטיח שהעובדים יקבלו

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

זכויות עובדי קבלן

מרבית החברות המעסיקות עובדי קבלן לא מודעות למחויבות שלהן כלפי זכויות העובדים ועלולות להסתכן בקנסות ובעיצומים כספיים. הסיבה

רוצה לדבר עם בודק שכר מוסמך?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם