למה חשוב לבצע בדיקת שכר תקופתית ע"י בודק שכר מוסמך?

בשנת 2019 ניתנו על ידי מינהל הסדרה ואכיפה 373 התראות ו-472 עיצומים בגובה של כ-123,700,000 ש"ח בגין אי העברת ניכויים ליעדם בניגוד לחוק הגנת השכר. בנוסף, הוגשו 33 כתבי אישום בחוק הגנת השכר וניתנו 4 גזרי דין לפי חוק זה.
כמו כן, ניתנו 1281 התראות ו- 150 עיצומים בגובה של כ-44,000,000₪ בגין הפרת צו הרחבה לפנסיה.
(מקור הודעה לעיתונות משרד העבודה)

האם אתה כמעסיק בטוח שהנך משלם לעובדים את הזכויות שלהם במדויק?

הסיכון באי תשלום הזכויות או בהעברת כספי הפנסיה באיחור לחברת הביטוח גבוה ביותר!

בסוף שנת 2019 נגזר על רשת בתי אבות תשלום קנס בגובה 1 מיליון ש"ח על עבירות של ניכוי כספי פנסיה מהעובדים ואי העברתם לחברת הביטוח, אי תשלום שעות נוספות. גם מנהלי החברה הואשמו בכך שידעו על העבירות ולא עשו ככל שביכולתם למנוע זאת.

מה בודק שכר מוסמך יעשה עבורך?

  1. יערוך בדיקה מדגמית של תלושי השכר
  2. יגיש לך דוח עם הליקויים שנמצאו והמלצות לתיקון
  3. יבדוק את התיקונים וימסור לבית העסק חוות דעת על כל מה שבוצע

רו"ח שרון גולדנברג, הבעלים של Paycheck – מומחים לבדיקות שכר, הינה בודקת שכר מוסמכת

רו"ח גולדנברג מספרת כי ביצעה בדיקות שכר ללקוח בעקבות בדיקה של משרד העבודה, ולצד זה ראתה שאכן ישנם חוסרים בהפקדות המעסיק לפנסיה עבור העובדים, ישנם תשלומים שהמעסיק ביצע ביתר, כלומר מעבר לדרישות החוק. מי שאינו כפוף לצווי הרחבה של ענפים מסוימים במשק, לא חייב להפריש לפנסיה על כל רכיבי השכר. במקרה זה נמצא כי ההפרשות העודפות הסתכמו בעשרות אלפי ₪ לשנה. בעקבות הבדיקה המעסיק תיקן את הליקויים, גם חסך כסף וגם עמד בדרישות החוק.

הרכיבים להפרשה לפנסיה, לפי צו ההרחבה לפנסיית חובה הינם אותם רכיבים הרלוונטיים לצורך תשלום פיצויים לעובדים כמו: שכר עבודה, דמי חופשה ומחלה, דמי חגים, מילואים ועוד. אחוזי ההפרשה הינם: המעסיק לתגמולים 6.5%, המעסיק לפיצויי פיטורים 6% והעובד לתגמולים 6%. כמו כן אין חובה להפריש על שכר שהינו מעבר לשכר הממוצע במשק לפי ביטוח לאומי – נכון להיום 10,551 ₪ לחודש.

הסיכון באי הפרשה לפנסיה לעובדים, מעבר לקנסות של משרד העבודה ותביעות אזרחיות בבית הדין לעבודה, עלול להיות גבוה מאוד במידה והעובד לא יוכל לעבוד עקב מצב בריאותי ואז המעסיק עלול לשאת בתשלומי הקצבה עצומים לתקופה ארוכה מאוד.

ההמלצה של רו"ח ובודקת שכר מוסמכת שרון גולדנברג, הינה לבצע בדיקה מדגמית של תלושי השכר אחת לשנה, לתקן ליקויים ולהיות מוכנים לכל בדיקה שעלולה להגיע. משרד העבודה מתחשב ובא לקראת מעסיקים, אשר בודקים באופן יזום ומתקנים את הליקויים לפני שמתחילה הביקורת שלהם, מה שיכול לבטל או להפחית קנסות של משרד העבודה.

מאמרים נוספים

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

מי מוסמך לבצע בדיקת שכר?

שכר עבודה הוא חלק בלתי נפרד מפעילות העסק. המדינה דורשת מהמעסיקים לעמוד בתקני השכר כדי להבטיח שהעובדים יקבלו

בודק שכר מוסמך, בקרת שכר, רואה חשבון - Pay check

זכויות עובדי קבלן

מרבית החברות המעסיקות עובדי קבלן לא מודעות למחויבות שלהן כלפי זכויות העובדים ועלולות להסתכן בקנסות ובעיצומים כספיים. הסיבה

רוצה לדבר עם בודק שכר מוסמך?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם